Polski system medialny w procesie zmian t. 3
11 grudnia 2024Wydawnictwo Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach przygotowało kolejny tom publikacji zredagowanej przez prof. Jolantę Kępa-Mętrak oraz dra Przemysława Ciszka Polski system medialny w procesie zmian, t. 3.
Trzeci tom wieloautorskiej monografii Polski system medialny w procesie zmian obejmuje wieloaspektowo wybrane zagadnienia systemu medialnego w naszym kraju. Autorzy duży nacisk położyli na nowe technologie (w tym AI), które nieuchronnie wymuszają zmianę myślenia o roli dziennikarza, autora czy wydawcy.
SPIS TREŚCI
Sztuczna inteligencja w świecie mediów
NATALIA FIREK – Dziennikarstwo 3.0: nowe wyzwania w erze sztucznej inteligencji
KRZYSZTOF KOWALIK – Algorytm i sztuczna inteligencja w mediach. Diagnoza funkcjonalności i kategoryzacja wdrożeń na podstawie źródeł branżowych i literatury przedmiotu
ARKADIUSZ MILLER – Inteligentne algorytmy playlisty radiowej: współczesne rozwiązania wspomagające pracę dziennikarza w tworzeniu optymalnej ramówki programowej
Prawa i obowiązki dziennikarskie w procesie zmian mediasfery
JOANNA HOŁDA – Standardy mediów w czasie zmian
TOMASZ MIELCZAREK – „Dziennik Zachodni” – gazeta dobrych informacji
KAROLINA JANKOWSKA – Polityzacja mediów w Polsce na przykładzie sposobu przedstawiania informacji w okresie kampanii wyborczej przez telewizyjne programy informacyjne
Różne odsłony komunikacji medialnej
DOMINIKA AGATA MYŚLAK – Artykuł prasowy w dobie content wideo na przykładzie „Gazety Wyborczej” w Olsztynie
ANNA GRABOWSKA – Sposoby komunikacji i przekazu informacji w czasach kultury obrazkowej i przyspieszenia cywilizacyjnego. Odpowiedź na nowe trendy środowiska cyfrowego
DARIA MALICKA – Komunikacja, budowanie relacji i skala aktywności wybranych samorządów terytorialnych w portalu społecznościowym Facebook
KATARZYNA ADAMCZYK – Historie, które sprzedają… Zastosowanie storytellingu w reklamie na przykładzie spotów świątecznych Allegro